Profiel 2015-11-03T12:27:29+00:00

Noël Wilmes

Salon Take a Seat

Skills

Gastvrijheid kapper manicure pedicure schoonheidsspecialiste visagiste

Deel deze pagina

Ga terug naar de deelnemers pagina
profielfoto

Omschrijving

Multidisciplinaire schoonheidssalon met horeca-functie.

Deze salon zal een zeer compleet en divers aanbod aan specialismen binnen de schoonheidsbranche huisvesten, waarbij de nadruk komt te liggen op eerlijke, natuurlijke, ecologische en gezonde producten.

Daarbij wordt binnen dit concept een “healthy lunchroom” geïntegreerd, volgens dezelfde filosofie als de salon: eerlijk, natuurlijk en gezond.
Het interieur van de totale salon zal zich kenmerken door veel gebruik van natuurlijke materialen. 

De verschillende disciplines (kappers, schoonheidsspecialistes, manicures, pedicures, ed.) kunnen op basis van stoel-/werkplekhuur hun onderneming opbouwen (met een lage instap-eis: vanaf 2 dgn.) en profiteren van een toeloop van klanten van collega-ondernemers. Al deze professionals krijgen diverse mogelijkheden hun onderneming uit te breiden (in aantal dgn. huur of zelfs aantal stoelen) en naar een hoger plan te tillen door de synergie tussen de verschillende disciplines en kwaliteits- en professionaliteitsverhogende initiatieven als bij vaste regelmaat binnenshuis organiseren van workshops, ladiesnights en mode-shows. 

Elke ondernemer geniet voordelen uit verkoop van producten en accessoires uit de salon en de webwinkel, door een eerlijke verdeelsleutel. Deze wordt deels afhankelijk gesteld van de mate van deelname binnen het concept (coöperatieve gedachte) en deels van het persoonlijke verkoopresultaat, uitgedrukt in procenten van het totaal (stimulerende gedachte).

Begeleiding in ondernemerschap. Elke ondernemer zal begeleid en grotendeels ontzorgd worden bij zijn start als zelfstandige. Door afspraken met één onderneming (Scoreflex) voor zowel juridische-, fiscale- en administratieve dienstverlening zullen de kosten per ondernemer laag zijn en kan het administratieve proces geüniformiseerd worden.

Keuze van producten en inrichting. Naast een ruim assortiment aan verzorgingsproducten zullen er ook aanverwante producten en accessoires worden verkocht, waarbij bij alle producten de nadruk ligt op eerlijke handel en ecologisch verantwoord. De voorkeur gaat dan uit naar zoveel als mogelijk locale leveranciers. Het interieur waarin dit alles zal worden gerealiseerd zal eveneens een ecologisch verantwoorde- en "groene" sfeer ademen.

In-store marketing:
Binnen de salon worden op 3 tot 4 verschillende plekken spiegels van de firma AdMirror geïnstalleerd. Deze spiegels met pop-up advertentie mogelijkheden kunnen via LAN, WiFi en/of 3G-techniek centraal worden aangestuurd en op elk gewenst moment worden aangepast. Zo ontstaat een subtiele doch zeer effectieve manier waarop de verschillende disciplines, producten en accessoires op het juiste moment onder de aandacht worden gebracht. 

Mijn persoonlijke doelstelling is een succesvolle onderneming waar klanten het als een genot ervaren om naartoe te komen. Een onderneming waarin aandacht voor de mens en ecologie voorop staan. Waar men als medewerker en/of ondernemer trots kan zijn om er te werken.


Waarom ben jij the next entrepreneur 2015?

Ik ben ervan overtuigd dat ik een grote kans maak om The Next Entrepeneur 2015 omdat ik met mijn onderneming voor ecologisch kies op verschillende vlakken, voor over-all eerlijkheid  en voor verbinden in een brede betekenis.

Ecologisch zijn de keuzes voor:

  1. materialen van inrichting;
  2. gebruik van producten met zero-impact voor milieu;
  3. verkoop van producten met zero-impact voor milieu;
  4. verkoop van artikelen in shop;
  5. gescheiden inzamelen van afval.
Eerlijk in de zin van:
1. keuzes voor fairtrade producten;
2. keuzes voor biologische producten in healthy-lunchroom;
3. eerlijkheid naar klanten toe in communicatie en prijsstelling;
4. eerlijkheid tussen deelnemende ondernemers/werknemers en leiding;
5. eerlijke verdeling van verkoopopbrengst onder deelnemende ondernemers.

Verbinden, zowel zakelijk als sociaal:
1. ondernemers bij elkaar brengen om meer slagkracht te krijgen en kosten te besparen;
2. ondernemers bij elkaar brengen om kennis en faciliteiten te delen en te benutten;
3. ondernemers bij elkaar brengen om kruisbestuiving te bewerkstelligen;
4. klanten met klanten verbinden in de salon en in lunchroom;
5. klanten met salon verbinden door kwaliteit, respect, acties, abonnementen.

Artikelen en producten in de shop en de lunchroom zijn afkomstig van vooral lokale leveranciers. Dit zorgt niet alleen voor minder transportbewegingen maar ook voor stimulering van lokale economie.

Daarnaast zal deze onderneming binnen de schoonheidsbranche voortdurend blijven inspelen op trends in beauty en mode. Hiertoe zal een belangrijke rol weggelegd zijn voor elke afzonderlijke ondernemer/werknemer ("veel weten meer dan één"), via een frequent (4-jaarlijks) overleg. De continuïteit zal hierdoor goed gegarandeerd worden.

Ga terug naar de deelnemers pagina

Salon Take a Seat

Provincie: Limburg

Maastricht

Branche: Persoonlijke dienstverlening

Werknemers: 1 - 4

Socials

Bekijk mijn kanalen! Geef een like, tweet of start met mij te volgen.

Ga terug naar de deelnemers pagina