ACADEMY

Marketing en communicatie

Raak je ondernemersgevoel niet kwijt!

Ondernemers kunnen online genoeg vinden over strategie en branding. Maar hoe zorg je ervoor dat je vanuit je echte kracht blijft ondernemen en niet bezig bent trucjes toe te passen? Dat je niet alleen cosmetische veranderingen doorvoert? Ik geef een aantal suggesties.

Internetmarketing: tips voor jouw website

Hoe pas je slimme trucjes uit de psychologie toe om jouw website te verbeteren? Expert Tonny Loorbach helpt je op weg in deze video.

Waarom persona’s waarde toevoegen

Persona’s zijn een fijn hulpmiddel om de doelgroep zo goed mogelijk te specificeren. Je stelt fictieve representatieve klantprofielen op, waardoor je klanten als het ware tot leven brengt. Ontdek wat de toegevoegde waarde van persona’s.

Zo bepaal je de juiste doelgroep

Wanneer je start met ondernemen is het van groot belang om te weten wie jouw toekomstige klanten zijn. Daarvoor moet je onderzoeken voor wie je een product of dienst aanbiedt. Als je weet wat de behoeften van jouw doelgroep zijn, pas je de strategie hierop aan. In deze checklist lees je hoe je dat doet.

Een projectplanning in 4 stappen

Een realistisch projectplan zorgt voor een tijdig inzicht in waar je met jouw onderneming mee bezig bent. Het voorkomt onverwachte kosten, problemen en vertragingen. Lees hier hoe je in 4 stappen een projectplanning maakt.

5 tips om effectief te netwerken

Netwerken is een handige manier om potentiële klanten te vinden. Tijdens het netwerken maak je ondernemers en andere interessante contacten duidelijk wie jij bent en welke producten of diensten jij kunt bieden. Met deze tips pak jij dit zo goed mogelijk aan.

De klant en zijn community bepalen jouw strategie

Alles verandert en alles verandert steeds sneller. Hoe ga je jouw onderneming in deze wervelwind van technologische en maatschappelijke veranderingen een stevig fundament geven? En hoe verander je mee met je klant? Je leest het hier.

5 tips voor een inspirerende presentatie

In 2011 startte ik een bedrijf dat managementsoftware voor kleine bedrijven in opkomende markten ontwikkelde. We maakten een goede start met binnen een paar maanden 20.000 gebruikers. We maakten daarbij wel een fout die we jou graag helpen voorkomen.

Storytelling, hoe doe je dat?

Een klant overtuigen om jouw product of dienst af te nemen gaat verder dan een marketingpraatje. Je moet je klant inspireren en meenemen in je verhaal. Storytelling is een trend, maar hoe vertel je een goed verhaal?

Communiceer je passie

Goed communiceren en passie voor je bedrijf horen bij elkaar. Hoe breng jij je passie over? De experts in deze video leggen het uit!

Hoe ontwerp ik een logo?

Een goed ontworpen logo is het gezicht van je bedrijf. Niet iedereen heeft het budget voor een professionele grafisch ontwerper. 6 tips voor als je zelf aan de slag gaat.

Je eigen website in 8 stappen

Wat moet je allemaal doen om tot een goede website te komen? Lees het hier in 8 overzichtelijke stappen.

Hoe maak ik een marketingplan?

Een marketingplan maken in 8 stappen? Lees hier hoe je dit aanpakt!

Hoe zet ik social media slim in?

Bijna iedereen heeft wel een profiel op Facebook, Twitter of LinkedIn. Maar klanten krijgen via social media is een vak apart! Hoe doe je dat? Wij zochten het voor je uit.

E-book: hulp bij social media

Heb je al eens nagedacht over een socialmediaplan? Je kunt je voordeel halen uit slimme inzet van social media voor jouw bedrijf. Je kunt bijvoorbeeld ook zakendoen via social media. Wat heb je eraan en wat zijn de do’s and dont’s? Het gratis e-book Eerste hulp bij social media geeft je antwoord op alle vragen.

Zorg dat jouw onderneming slaagt!

Inschrijven ACADEMY